23 augustus – Verplicht rust

Ben opeens ongesteld geworden, 5 dagen voor tijd. Het vloeien van de laparoscopie was nog niet gestopt. Ergens geloof ik niet dat ik al ongesteld ben geworden maar het lijkt toch echt zo. Dit betekent dat ik deze maand niet mee kan doen met de IUI, omdat ik voor mijn werk naar Stockholm ga. Dus kan ik geen Echo rond dag 11 en ben ik pas rond dag 14 terug in Nederland. Ik kan Stockholm natuurlijk afzeggen maar ik kan niet mijn hele leven laten lijden door mijn onvruchtbaarheid. Heb het met mijn vriend overlegt en misschien is een maand rust ook wel goed voor ons. Ben intense verdrietig en vraag me af waarom. Tuurlijk vind het een gemiste kans maar wist dat ik deze maand niet zwanger kon zijn dus deze teleurstelling kan zijn ongesteldheid niet opleveren. Misschien meer dat het gewoon niet lukt, dat ik het niet eerlijk vind en dat mijn lichaam niet wil mee werken en mijn hele planning door de war schopt. Misschien klinkt het bijna op het neurotische af maar heb een excel planning met de dagen en de cyclus en wanneer wat zou kunnen plaatsvinden, zodat ik geen onzinnige dingen plan op de voor mij belangrijke data.

Weer een maand onbenut, van de 12 die een jaar maar telt en helemaal omdat ik het gevoel heb dat we meer kans maken nu meteen na de laparoscopie, maar dit gevoelt deel ik geloof ik in mijn eentje. Probeer het nu voor deze maand maar los te laten. Mijn vriend is echt heel lief voor me, neemt me in zijn armen en knuffelt me, mag huilen tot er voor vandaag, hopelijk, geen tranen meer zijn.

Leave a Reply

