13 januari – Evaluatiegesprek

Vandaag hebben we ons evaluatiegesprek gehad in het ziekenhuis. De IUI’s hebben helemaal niets teweeg gebracht dus is er ook geen sprankje hoop dat IUI ons verder kan helpen dus is het advies te gaan starten met IVF. Nu hoop ik begin februari te starten met het lange protocol (dus daar krijg ik nu al lichtelijk planning stress van door een geboekte vakantie en reizen voor mijn werk) maar goed we gaan het zien. Vandaag weer bloed laten prikken voor de screening en hele berg medicijnen opgehaald. Van dit alles word ik niet perse vrolijk maar goed we gaan straks gewoon weer moet goede moed beginnen. Nieuwe ronde Nieuwe kansen.

Wel had ik nog gevraagd of ik een HSG heb gehad, maar dat was niet zo. Mijn moeder heeft namelijk meerdere keren een HSG gehad maar de laatste keer met een soort olie-achtige vloeistof en daar is ze toen zwanger van geworden en bij mijn broertje heeft ze zelfde HSG laten doen en weer zwanger geworden. De arts gaf aan dat ze mijn vraag begreep en dat ze het zou navragen. Ze wist niet precies of het echt verschil zou uit kunnen maken bij mij. De laparoscopie en de FOAM test hebben niet laten zien dat mijn eileiders verstopt zitten. Maar ze zou het nog wel even na vragen voor mij. Ondanks dit gaan we ons toch voorbereiden op een IVF behandeling.

IVF is wel even andere koek dan IUI, de behandeling duurt met het lange protocol wat wij gaan volgen 2 maanden, dus dan begrijp je ook waar mijn planning stress vandaan komt. Als je begint ben je 2 maanden bezig en dus ook afhankelijk van hoe je cyclussen lopen weet je dan pas wanneer je je in het ziekenhuis moet melden. Eerste maand begin je met de pil 21 dagen en op dag 17 begin je met spuiten van Decapeptyl en na 21 stop je met de pil, dan word je weer ongesteld en begin je met spuiten van Gonal-F voor de stimulatie. Dus heb maar weer braaf een excelsheet gemaakt met de mogelijke planning. Heb een vakantie geboekt in maar dus weet niet zeker of dat wel gaat uitkomen, maar ik waarschijnlijk toch begin februari beginnen anders kunnen we pas in april starten en dat duurt me op dit moment echt te lang.

Vind het wel echt spannend, wil niet teveel van de eerste IVF verwachten maar daar tegen gaat mijn gevoel dat het weer een nieuwe kans is en dat dit ons misschien wel kan helpen en hoop dat natuurlijk dat het meteen raak is. Het is een beetje balanceren tussen jezelf beschermen en er weer vol ingaan. Je moet er ook wel in geloven anders gaat het ook niet lukken.

Leave a Reply

