3 februari – starten met IVF

We gaan starten met de IVF behandeling. Gisteren ongesteld geworden en vandaag naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho. Op de echo zag alles er goed uit, en dus mogen we morgen met de pil beginnen, 21 dagen en dan op 18 februari met de Decapeptyl. Spannend dat het nu eindelijk gaat beginnen. Het wachten duurt me allemaal veel te lang.
Als ik 24 februari met de pil stop word je 3 of 4 dagen daarna ongesteld en dan zou er volgens het protocol weer een uitgangsecho plaatsvinden maar deze zou dan precies in mijn al langer geplande wintersport vallen. Hier zit ik me nu al dagen druk over te maken, planning stress. Dus vandaag gevraagd wanneer die echo zou zijn en toen vertelde de arts dat die tweede uitgangsecho niet altijd plaatsvind, dus nadat ik verteld heb dat ik op wintersport ga en dat net wel/net niet gaat hebben we besloten dat deze echo straks niet hoeft. Dan hoef ik me alleen aan te melden op de dag van de menstruatie en krijg ik te horen wanneer ik moet beginnen met de Gonal-F. Echt fijn dat dit zo kan.

Leave a Reply

