22 februari – Trainen

In tegenstelling tot gisteren is het vandaag heel lekker weer en weer tijd om een rondje te gaan hardlopen samen met vriendlief. Ik ben namelijk aan het trainen voor een halve marathon. Weet niet zeker of het goed is voor het proces waar we inzitten, uiteraard zal ik niet gaan hardlopen in de weken van de punctie of de terugplaatsing. Verder is het wel een mooi doel om voor te trainen en lekker buiten zijn en bewegen geeft een heel goed gevoel. We hebben een rondje van meer dan 13km gedaan vanochtend dus het doel van de halve marathon van Amsterdam in oktober zou ik zo moeten kunnen halen als we zo door trainen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik helemaal niet kan meedoen omdat ik dan hartstikke zwanger ben.

Ik voel me fit en minder lamlendig. Vriendlief helpt me met trainen en dat is erg gezellig en motiverend. Hij vroeg mij vanochtend of ik me beter ben gaan voelen van het hardlopen. Ik denk van wel maar kan er nog niet zo goed antwoord op geven. Van de hormonen ga je je niet beter voelen en van hardlopen buiten in de het vroege lente zonnetje wel dus wellicht heffen de twee elkaar op. De hormonen hebben bijwerkingen waarvan deze de meest voorkomende zijn: moeheid, stemmingswisselingen, misselijk. Ik heb nog niet het idee dat ik hier veel las van heb maar zoals al gezegd wellicht helpt het fit zijn en je goed voelen wel als tegen medicijn voor de bijwerkingen. Ik heb er pas 4 prikken inzitten dus misschien heb ik te vroeg gejuigd, we gaan het zien.

Leave a Reply

