16 maart – 20/20

Vandaag is de punctie. We melden ons om 9:15. Vriendlief mag weer een potje vullen en daarna worden we gehaald. Ik krijg pijnstilling via een prik of zoals vriendlief zegt het was een enorme spuit. Na een half uurtje liggen en boekje lezen gaat het gebeuren. We worden gehaald om naar de punctiekamer te gaan. 2 dokters en een lieve zuster. Krijg zo goed als het gaat een soort beenwarmers aan om het steriel te houden. De zuster leert me ademhalen, in door de neus, even vasthouden en uit door de mond. Het is zo ver we gaan beginnen. Het aanprikken van de follikels doet best veel pijn. Ik concentreer me op de ademhaling maar toch de tranen springen in mijn ogen. Ik heb geen tijd om op het meekijk scherm te kijken. Kan me eigenlijk alleen maar consenteren op de ademhaling en probeer te denken dat het zo over is. Maar jee het doet zeer en wat duurt het lang. Gelukkig is het op een gegeven moment over. We gaan terug naar de kamer waar we even mogen uit rusten. Spannend na een half uurtje komen ze de uitslag brengen en krijgen we te horen of het allemaal niet voor niets is geweest.

20/20
20 eicellen en 20 miljoen zwemmers, dit ziet er hoopvol uit. Ben erg blij met deze opbrengst. Zoals eerder gezegt er kan nog genoeg fout gaan maar dit hebben we in ieder geval goed doorstaan. Donderdagochtend om 9:00 mag ik bellen om te horen hoeveel van de 20 eicellen er bevrucht zijn en of en hoelaat de terugplaatsing van een embryo gaat plaatsvinden. Zo spannend en ben zo ongeduldig.

Leave a Reply

