28 maart – 11 Eskimo’s

Spannend de brief van het ziekenhuis ligt in de brievenbus. Ik loop er mee naar boven en twijfel of ik de brief open zal maken of samen met mijn lief. Mijn telefoon gaat, het is mijn lief dus ik maak de brief maar meteen open. Alsof ik nog een uur met de brief op tafel kan zitten wachten. Dus ik vertel hem het goede nieuws dat ze 11 embryo’s voor ons hebben kunnen invriezen. Wat een mooi aantal! 11 eskimo’s zoals ik ze liefkozend noem, onze eskimo’s.

Ze hebben 7 embryo’s alleen in een rietje ingevroren en nog 2×2 samen dus in totaal 9 rietjes. Ze hadden al gezegd dat ze embryo’s van wat mindere kwaliteit samen in een rietje zouden invriezen omdat ze daarvan verwachten dat er maar 1 het ontdooi proces overleeft. Dus effectief hebben we 9 kansen in de vriezer liggen, mits ze goed ontdooien natuurlijk.

9 kansen betekend dat mocht deze poging niet gelukt zijn we in ieder geval voor de rest van het jaar kansen hebben op terugplaatsingen. We zouden dan een maand rust moeten nemen en daarna in mei weer voor een tp kunnen gaan.

Maar goed liever nog is deze poging natuurlijk gelukt, maar merk dat ik mezelf probeer te beschermen en niet durft te geloven in een succesvolle poging.

Screen Shot 2015-02-17 at 21.32.08

Leave a Reply

