3 april – Geen kindje in 2015

Mijn geliefde is er heilig van overtuigd dat onze tweede terugplaatsing in mei zou moeten gaan lukken. We hebben er een Alchol vrije Champagne op staan. En als het geluk weer niet aan onze zijde staat wissel ik hem in voor een echte Champagne ookal valt er niets te vieren voor onze kinderwens we kunnen altijd vieren dat we gelukkig met elkaar zijn met onze relatie, dat het naar omstandigheden goed gaat met onze moeders en onze andere familie, dat we allebei een leuke baan hebben en in een fijn huis wonen. Maar het feit blijft dat ik dit jaar geen mama zal worden. Het duurt nou eenmaal 9 maanden voor je een wondertje op de wereld kan zetten en die tijd hebben we niet meer in 2015. De eerste 4 maanden zijn straks al weer voorbij, weer 4 kansen van de 12 voorbij. 12 kansen per jaar zijn er ook zo weinig. Inmiddels al zo’n 48 kansen gehad. Dat klinkt dan eigenlijk wel weer als veel en geeft me angst en onzekerheid over waarom kans 50 straks in mei wel zou gaan lukken. Aan de andere kant misschien is het wel in al die 47 kansen nooit tot een embryo in mijn buik gekomen en zijn we nu pas aan onze echte kansen begonnen en dan is 1 natuurlijk nog niks. Hopelijk geeft de maand mei ons al het geluk dat we kunnen gebruiken, helpt de komende lente om positief te zijn en is 50 mijn nieuwe Geluks getal.

Leave a Reply

