9 april – Geld klopperij of zinvol?

Er zijn zoveel dingen op internet die je zou kunnen doen om je vruchtbaarheid te vergroten maar wat moet ik nu geloven? Vanuit het ziekenhuis krijgen we hier niet echt feedback op. De testen zijn goed dus je hoeft niets extra’s te doen, ‘gewoon’ leven, misschien wat meer rust nemen en geen alcohol en niet roken. Maar ga je eens googlen dan lijkt er van alles te zijn wat je kunt doen, Chinese kruiden, accupunctuur, dieeten, yoga, maansteen dragen etc. Aangezien het niet is aangetoond dat het werkt, weet je ook niet of het werkt maar het is ook niet aangetoond dat niemand er baat bij heeft. Het zou kunnen helpen en deze methoden staan ook altijd vol met verhalen waar het allemaal zo fantastisch is gelukt, maar niet van degene waar het toch niet bij hielp.

Waar ik mee worstel is of ik deze methoden een kans moet geven of niet? Word er veel geld verdient aan het feit dat wij (ik) minder vruchtbaren af en toe de wanhoop nabij zijn en daarom graag iets extra’s willen doen om onze vruchtbaarheid te verhogen. Is het geld klopperij of kunnen we er echt baat bij hebben?

Mijn persoonlijke mening over de volgende methoden:

Boek: Innesteling – lijkt nuttig maar persoonlijk vind ik het toch lastig toe te passen, misschien beter in combinatie met cursus die ik (nog) niet gedaan heb. Probeer uit het boek dingen te halen die ik kan toepassen zonder er gestressed van te raken. Zit wel te denken om de 3 daagse cursus te volgen

Boek: Diethild Methode – te veel tekst en naar mijn idee open deuren, misschien als je net met je kinderwens bezig bent is het nuttig. Naar mijn idee niet je geld waard.

Behandeling: Accupunctuur. Na inmiddels 10 beurten verspreid over 3 maanden en 4 soorten (Chinese) kruiden pillen en papjes – geen resultaat. Voelde uiteindelijk niet goed al geloof ik wel dat je er baat bij kan hebben. Begeleiding bij mij was matig en weinig ruimte voor gevoel en emotie, en uiteindelijk toch veel geld mee kwijt, deel word vergoed door de verzekering maar groot deel ook niet. Als je er lekker ontspannen van raakt dan is dat een pluspunt maar dat was bij mij ook niet het geval. Tevens merk ik dat in dit proces elke extra afspraak ook weer een extra belasting betekend

Leave a Reply

