23 april – Afleiding

Afleiding is echt beste om met het wachten om te gaan. Voor mijn werk moest ik op reis naar India, gelukkig in de verplichte rustmaand anders was ik wellicht niet gegaan. Ik merk dat get fijn is om er even uit te zijn. Op reis voor mijn werk betekent dat het altijd druk is, vroeg opstaan, hele dag op pad, met veel mensen praten, s’avonds nog even een drankje voor je naar je hotel kamer gaat, en dan nog even de belangrijkste mails checken en weer vroeg opstaan. Heerlijk. Niet veel tijd om over onze kinderwens na te denken en het gezelschap vraagt er gelukkig ook niet naar dat is het fijne aan collega’s, er is een gepaste afstand, niet kil of koud maar gepast op een fijne manier.

Het gaat helaas nooit helemaal weg die gedachtes, hoe zou het zijn als het ons nu wel gaat lukken, waarom wij, wat oneerlijk dat het ons niet lukt, hoe lang moet ik nog wachten, zouden we goede ouders zijn, maar de dagen gaan snel en er is veel te doen en heb er veel plezier in. Het proberen om wat meer een dieet (geen koemelk, minder granen, geen tofu, geen caffeine) te volgen loopt uiteraard helemaal in de soep. Maar iedereen doet hier zo zijn best en het eten is zo lekker dat ik dat maar even voor lief neem. Daar ga ik dan wel weer serieus mee aan de slag als ik weer terug ben.

Leave a Reply

