29 april – Aangepast dieet

Toen ik begon aan het boek innesteling kon ik er niet zoveel van maken. Maar naar mate ik me er wat meer in verdiep stukje bij stukje en wat google en de verschillende stukjes nog een keertje lees. Probeer ik mijn eetpatroon aan te passen en wat, van de oh zo hippe, superfood toe te voegen aan mijn dieet. Niet dat ik nou zo zeer in Superfoods geloof maar als ik kijk wat ik volgens dit boek misschien te kort kom aan vitamines en mineralen dan kan ik nog wat toevoegingen aan mijn dieet maken. Ik dacht dat ik altijd best wel gezond at, maar kan zeker nog was aanpassingen doen en opletten om het nog gezonder te krijgen. Maar ik ga het niet te gek maken, ik ga niet alles wat ik lekker vind en waar ik ook gelukkig van word laten staan.

Wat voor aanpassingen ben ik dan mee bezig. Als ik vlees eet is het biologisch maar eigenlijk eet ik geen rood vlees. Nu ben ik minder kip en koemelkproducten gaan eten en af en toe wat biologisch rundvlees. Ik kan de cappuccino (cafeïne vrij als het lukt) met rietsuiker nog niet echt laten staan, maar daar werk ik aan. Let zo veel mogelijk op geen Koemelk producten tijdens de lunch, geen kaas meer op brood en minder in het avond eten. Ik dacht dat ik dat best moeilijk zou vinden maar tot nog toe gaat het me aardig goed af. Ik merk dat ik probeer nu meer puur ben gaan eten. Biologische sla met notenrijst en zalm uit de oven met een beetje geitenkaas. Witlof salade met biologische ingrediënten, walnoten & cranberry’s. Als tussendoortjes eet ik meer fruit en paranoten met cranberry’s en andere noten. “s ochtends probeer ik Smoothies en Maca poeder (nog niet heel lekker) en water met Chia zaad. Ben er echt nog niet hoor:) ben echt nog aan het uitzoeken wat bij mij past, wat ik prettig vind en waar ik me echt goed van ga voelen, volgens het boek moet of kan ik nog heel wat verbeteren aan mijn dieet. Heb me opgegeven voor de cursus zodat ik wat yoga oefening kan leren om te ontspannen en het boek wat beter toe te passen. Tja alles voor een vruchtbaarder lijf!

Leave a Reply

