5 mei – Vrijheid

5 mei de dag van de bevrijding. Tegenwoordig vieren we ook onze vrijheid. Een keer in de 5 jaar is het een nationale feestdag en dat is dit jaar. Dus een dagje vrij. Het is onstuimig weer, het regent en het waait. We gaan bij mijn lief zijn moeder op bezoek zij is inmiddels uit het ziekenhuis en verhuist naar een zorghotel. Daarna gaan we naar Haarlem om samen met vrienden naar het bevrijdingspop te gaan. Ik heb zin en ook weer niet. Ik wil plezier maken maar ik voel me niet alsof ik plezier kan maken. Mijn gemoedstoestand veranderd soms met de minuut. Ik kan heel blij zijn en al mijn energie in iets stoppen maar opeens voel ik me dan weer leeg en wil ik het liefst thuis op de bank zitten met mijn lief om me heen. Maar deze maand ga ik proberen de negatieve gevoelens uit te bannen, als je maar vaak genoeg zegt dat iets gaat lukken dan gaat het ook lukken. Ze zeggen dat Geluk een keuze is, ik twijfel of dat in alle gevallen geldt. Maar kan het geen kwaad om de negatieve gedachtes uit te bannen. De gedachtes die zeggen dat het misschien wel nooit gaat lukken. Ik ga niet opgeven en zeg elke dag tegen mezelf dat het deze maand gaat lukken. Ik zorg goed voor mezelf en maak plannen voor de toekomst. Hopelijk maakt de toekomst ook plannen voor ons.

Leave a Reply

