6 mei – Extra vitamines

Ik ben me aan het opmaken voor de Cryo terugplaatsing.

Minder tot geen cafeïne, minder melk producten, biologische groenten en vlees, bakken in Ghee ipv olie, meer fruit (2-3 stuks op een dag) en minder tussen doortjes of als tussen doortje een handje nootjes zonder zout en elke dag een paar paranoten met cranberries. Ik heb nog geen Sap machine dus ik maak mijn smoothies nog met de staafmixer, eerst maar even aankijken of ik dit blijf volhouden en dan misschien een slow juicer kopen. Wat ik moeilijk vind om vanaf te blijven is chips, dat vind ik zooo lekker dat ik dat niet kan laten om daar af te toe van te eten. Maar ik ga dat wel proberen te minderen. Maar zoals ik eerder al schreef het moet wel leuk blijven en geen obsessie worden. Gelukkig hebben we bij ons in de buurt naar de gebruikelijke supermarkten een verse noten winkel en een biologische groenteboer die beide ook nog allerlei super foods en andere biologische lekkernijen verkopen. Dus dat maakt het wel makkelijker om biologisch en gezonder te gaan eten. Het is trouwens niet goedkoop om gezonder en bewuster te gaan eten.

Ik ben naar een natuur apotheek geweest voor de vitamine supplementen zodat die natuurlijk zijn (tenminste dat hoop ik, ik geloof van wel maar vind niet alle etiketten heel duidelijk). Ik ging er heen voor natuurlijke Foliumzuur, levertraan en krill olie capsules. Maar toen ik naar de Foliumzuur vroeg krijg je natuurlijk de vraag om je oren of je zwanger bent of wil worden. Tja schoorvoetend dat laatste. De dame achter de kassa was erg vriendelijk en heeft me goed geholpen volgens haar had ik meer nodig dan op mijn lijstje stond (haha natuurlijk) maar haar verhaal klonk goed en kwam ook wel overeen met wat ik het boek innesteling aan het lezen ben. Dus ik heb me goed laten adviseren en ben met Krill olie, een goede Multivitamine (Prenatal van Solgar), Magenesium casuele en Vitamine D3 naar huis gegaan. Voor vriendlief moest ik eigenlijk nog zink en andere dingen mee nemen maar dat heb ik even gelaten voor wat het is. Zijn zaakje ligt tenslotte al samen met mijn eicellen in de vriezer. Hij slikt nu wel elke dag een magnesium tablet en doet zijn best (voor mij) om gezondere producten te kopen (fijn zo’n lieve man!).

Elke dag
‘s ochtends:
– Smoothie met 2 soorten fruit, Amandel of Cocos melk, Camu Camu & Maca en afwisselend eetlepel Rauw Cacao en Cocos olie of een groente (broccoli)
– 2 Multivitamine Prenatal van Solgar
– 2 Krill olie capsules
– 1 Vitamine D6 capsule

Tussendoor:
– paar paranoten met gedroogde cranberries
– 2-3 stuks fruit

‘s avonds:
– 1 Magnesium capsule met groot glas water

Leave a Reply

