19 mei – Alle vogels leggen een ei

Het is een mooie dag, de zon schijnt maar het is nog wel koud. Een mooie dag voor een embryo terugplaatsing, 19 mei 2015.

Ik mocht om half 10 bellen of het ontdooien goed gelukt was. Spannend! Ik zit samen met vriendlief thuis aan de keukentafel te werken. Het is 9:29 en vriendlief zegt, je mag bellen he, ik vind het spannend en ga bellen. In gesprek. Weer in gesprek. Ja er zitten natuurlijk nog meer stellen zoals wij te wachten tot ze mogen bellen. Om 9:42 krijg in de receptie aan de lijn met de verlossende woorden dat het ontdooi-proces goed is gegaan en dat we om 11:30 voor de terugplaatsing mogen komen. Jeej! Vriendlief ook nog eens blij met de tijd want dan kan hij ‘s middags nog lekker even naar zijn werk en ik omdat we dan niet zo lang meer hoeven te wachten.

We gaan naar het ziekenhuis en wachten daar rustig op onze beurt. Als we worden binnen geroepen vind ik het toch wel spannend. Ze vertellen ons dat de embryo mooi is door gedeeld en nu zo ver is dat je de losse cellen niet meer kunt tellen, het is een mooi rondje met veel cellen geworden. Voel me trots en het is bijzonder dat de techniek van tegenwoordig dit allemaal kan. Stel je voor dat hier straks een gezond kindje uit komt dan heeft hij of zij wel al een tijdje in de vriezer gelegen, erg bijzonder. De terugplaatsing gaat goed en we mogen weer naar huis. Altijd een beetje gek het hele proces duurt denk ik zo’n 10 minuutjes maar het voelt veel langer en er gebeurt zo iets moois wat hopelijk tot ons eigen kleine wondertje gaat leiden. Ik heb er vertrouwen in deze maand. De maand mei: “In mei leggen alle vogels een Ei, behalve de Koekoek en de Griet die leggen in de Mei maand niet.”. Een vruchtbare maand, hopelijk ook voor ons.

Leave a Reply

