10 juni – Project management

Project Kinderwens – Deel project: Embryo deel terugplaatsing nr 3. Het is een heel prive project geworden en daar ben ik de project manager van. Ik heb al vaker projecten gemanaged in mijn werk maar nu kan ik dit toch we wel zien als een groot project in mijn prive leven. Project Embryo terugplaatsing nr 3 is mijn meest dierbare project en al mijn toewijding gaat daar momenteel heen. Ik probeer mezelf, mijn lijf, mijn geest zo goed mogelijk voorbereiden voor vrijdag de dag waarop we hopelijk als onze emmy goed ontdooid een terugplaatsing zullen krijgen.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik het zie als project management. Nou dat zal ik je proberen uit te leggen. Er zijn zoveel kleine dingetjes die ik probeer aan te passen in mijn levens stijl dat het voelt alsof ik constant met de volgende stap bezig ben om ons eind doel te halen. Ik sta sinds kort s’ochtends vroeg op om 3 yoga oefeningen te doen, hierbij zorg ik dat ik mijn energie naar mijn organen stuur en dat ik vriendinnen met mijn baarmoeder word en de dag kan beginnen in totale ontspanning. Daarna lekker onder de douche. Smoothie time! Ik maak een lekkere groente/fruit smoothie met de nodig toevoegingen (bijvoorbeeld Maca, Camu Camu, Spirulina, kokosolie, hennepzaden) daarnaast neem ik met mijn smoothie de supplementen in die ik slik, Multivitamine, Krillolie, Vitamine D. Ik vul mijn BPA vrije waterfles (700ml) waar ik 15 druppels ConcenTrace aan toevoeg, deze ga ik gedurende de dag opdrinken. Ik vul een koffiebeker met decaf coffee zodat ik op kantoor een kopje caffeine vrije koffie kan drinken. Daarna op fiets naar kantoor. De rest van de dag let ik op wat ik eet, zo min mogelijk geraffineerde suikers, brood en zuivelproducten. Eenmaal thuis gekomen drink ik een glas water of een glas granaatappelsap. Kook ik een lekkere maaltijd met veel groente! En ‘s avonds drink ik nog wat kopjes infusion thee (geen zwarte of groene thee maar kruiden) waarbij ik mezelf vaak een klein stukje chocolade gun met een hoog percentage aan cacao. Na het tandenpoetsen sluit ik de dag af met een paar Yoga oefeningen en slik ik een magnesium supplement en ga ik lekker slapen. Het liefst 8 uur aan eens stuk.

Dit elke dag in goede banen leiden voelt op dit moment als project om te managen. Wat belangrijk is dat ik dit goed doe vooral omdat de yoga oefeningen moeten zorgen dat ik meer ontspannen ben dus dit project mag me niet meer gestrest maken. Het project hoeft straks wellicht niet meer zo strak te worden gemanaged als al deze dingen een gewoonte zijn geworden.

Gisteren vroeg iemand of ik nog even een drankje wilde komen doen, andere zouden ook komen, ik twijfelde want ik voelde me soort van verplicht nog even mee te gaan maar toen ik dacht aan mijn project en hoe ik dat aan het managen ben toen was het makkelijk om Nee te zeggen. Nee ik wil niet wijken van mijn project en de daarbij behorende project planning. Ik heb alle rust nodig niet ik kan krijgen. Ik ga optimaal voorbereid (voorzover in mijn macht ligt) de terugplaatsing tegemoet.

One thought on “10 juni – Project management

  1. Pingback: 2 oktober – Van Negatief naar Positief | Als kinderen krijgen niet vanzelf gaat

Leave a Reply

