12 juni – Vrijdag 12 juni

Vrijdag 12 juni, vol spanning bel ik naar het ziekenhuis en krijg gelukkig meteen te horen dat onze embryo goed ontdooid is en dat we om 11:15 ons mogen melden. Het is lekker weer buiten, de zon schijnt en het is 24 graden. We kunnen lekker zonder jas over straat. Het is een dag om blij van te worden.

We worden gehaald en gaan naar het helaas al weer bekende kamertje. De embryo heeft zich mooi door gedeeld het is Blastocyst net zoals de vorige keer maar deze keer is de embryo als bezig uit zijn schilletje te kruipen. We zien een blopje cellen aan de buitenkant van de embryo. Volgens de arts de hoogste tijd om de embryo lekker terug in de baarmoeder te plaatsen. Het baarmoederslijmvlies is mooi dik dus de randvoorwaarden zijn goed deze maand. Ik glimlach tijdens de terugplaatsing en zie op mijn eierstokken en baarmoeder een glimlach verschijnen. Precies zoals ik in mijn cursus heb geleerd en elke dag aan het oefenen ben. Het voelt goed. Ik voel me goed. En hopelijk voelt onze embryo zich ook goed, lekker warm in mijn baarmoeder.

In dit filmpje kun je de verschillende stadia zien die een embryo doorloopt om een blastocyst te worden.

Leave a Reply

