29 juni – Gouden glimlach

Het leven bevat misschien toch meer mysterie dan ik tot nu toe heb willen toegeven of in heb willen verdiepen. Ik had er al wel een over gelezen maar toen kwam het niet zo binnen, de wondere wereld van de Japanse wetenschapper Masaru Emoto. Hij onderzoekt het geheugen van water. Afgelopen zaterdag tijdens de laatste cursus dag ben ik hier door Rika nog even op gewezen. 

Over zijn boek “Boodschap van het water” zegt men het volgende: “De boodschap van water bevat de eerste foto’s ooit gemaakt van bevroren waterkristallen. De Japanse onderzoeker Masaru Emoto vroor watermonsters in die tevoren waren blootgesteld aan negatieve of positieve woorden, gedachten, emoties of verschillende soorten muziek. Daarna maakte hij foto’s van de waterkristallen en stelde vast dat de positief beïnvloede watermonsters mooie en perfect gevormde kristallen opleveren, terwijl negatieve woorden, gedachten en emoties resulteren in lelijke, misvormde kristallen. Aangezien de wereld en wijzelf voor zeventig procent uit water bestaan, hebben we met deze eigenschap van water de sleutel in handen om grote veranderingen te bewerkstelligen, zowel op persoonlijk vlak als op collectief en mondiaal niveau.”

Het is mega interessant en zeker ook voor mezelf, vrouw die niet zomaar zwanger kan worden. Het is goed om je te beseffen dat de geest heel sterk is en dat zij ook jouw lichaam kan beïnvloeden. Tuurlijk weten we allemaal dat wilskracht je vooruit brengt en dat iemand die ziek is en een ijzersterke wil heeft meer kans lijkt te hebben op beterschap. Maar om dit omtezetten in een daadwerkelijke verandering in je hoofd is nog niet altijd makkelijk. Het helpt mij om de affirmaties die bij de ‘4 Windrichtingen Groet’ horen hard op te zeggen en elke avond te herhalen. Ook al staat je hoofd er niet naar, ook al geloof je het misschien nu even niet. Om het hard op te zeggen en te herhalen worden het waarheden,  waarheden om in te geloven. Ook de glimlachen op mijn baarmoeder en eierstokken plaatsen is een oefening die helpt om weer vriendinnen met mijn baarmoeder te worden. Heb toch de neiging om soms boos op haar te zijn, ze doet het immers niet uitmuntend. Vooral nu, nu we in het niks zitten, zwanger maar niet genoeg, blijf ik die inmiddels gouden glimlach op mijn baarmoeder plaatsen en liefdevol aan onze frosti denken. Ik stuur elke keer als ik er aan moet denken wat extra liefde naar mijn baarmoeder naar onze lieve frosti. Wat er ook gebeurt of het nu goed gaat of toch misloopt ik hou van je. Als het op waterkristallen invloed heeft dan geloof ik er ook in dat het invloed op mijn lichaam, mijn baarmoeder en onze frosti kan hebben. Lieve frosti blijf je gezellig bij mij om straks samen met ons te zijn?

One thought on “29 juni – Gouden glimlach

  1. Pingback: 2 oktober – Van Negatief naar Positief | Als kinderen krijgen niet vanzelf gaat

Leave a Reply

