1 juli – Examen

Weet je nog van vroeger dat je naar de examen hal moest voor het examen. Je ging goed voorbereid op weg, maar onderweg sloeg de twijfel toe of je alle stof wel goed had doorgenomen. Had je niet nog die set met aantekeningen moeten checken. Meestal samen fietsend met andere studenten nog even doornemen wat zij hadden bestudeerd. Daar werd je gevoel meestal niet beter van want het leek altijd alsof je toch nog een berg dingen vergeten was te bestuderen of uit je hoofd te leren.

Het voelt alsof ik examen moet doen vandaag. Alleen is het een examen waarvoor ik niet heb kunnen studeren. Ik heb wel geprobeerd zo gezond mogelijk te leven, ontspanningsoefeningen gedaan en liefdevol aan frosti gedacht. Eenmaal bij de prik zuster kreeg ik het helemaal benauwd, zenuwachtig dat ik niet goed voorbereid ben. Mocht het straks niet goed zijn kan ik niet boos zijn op mezelf want ik had niet beter kunnen studeren. Voel me op dit moment een beetje overgelaten aan mijn lot. Ik kan niet online vast de antwoorden checken of ik in de goed richting zit, ik zal moeten wachten en geduld hebben. Wachten en geduld hebben. Zoals we al lang wachten en geduld hebben. Deze paar uur wachten kunnen er ook nog wel bij, maar als het niet goed is zullen we nog meer moeten wachten en nog langer geduld hebben.

Als het niet goed is weet ik niet zo goed wat er de komende weken gaat gebeuren maar daarna zal ik gewoon weer de moed bij elkaar rapen voor een nieuwe poging. Niet goed wetende wat ik dan nog beter moet/kan gaan doen. Wat ik nog moet verbeteren voor de volgende poging, wat ik nog beter moet bestuderen.

Leave a Reply

