9 juli – Wat als …

‘Wat als het morgen nou goed zit?’ vraagt vriendlief. Apart dat je ergens zo lang naar toe werkt, wat als het dan werkelijkheid wordt. Je zou verwachten dat je dan meteen weet wat je gaat doen en wat je gaat voelen. Maar dat is niet zo. Inmiddels hebben we al aardig wat meegemaakt en de nodige teleurstellingen verwerkt hierdoor staan we niet meer onbevangen in het proces. Ik vraag me af hoe we ons gevoelt hadden als het in een van onze eerste maanden raak was geweest terug in 2011, toen we ook nog 4 jaar jonger waren. Waren we dan alleen maar heel erg blij geweest en hadden we dan meteen op een roze wolk gezeten of romantiseer ik dit nu te veel? Wij houden op dit moment nog rekening met het ergste, en vooral wat als het niet goed is hoelang gaat het dan weer duren tot we weer een positieve test in handen mogen hebben. Ik weet dat ik in mijn handjes mag knijpen dat ik nog 9 cryo’s in de vriezer heb zitten. Dat zijn nog 9 mooie cadeautjes.

Moest eigenlijk een beetje grinniken toen vriendlief gisteren lichtelijk in paniek raakte, waar moet de commode dan staan? Ik heb nog niet echt aan de praktische dingen gedacht, ik droom vooral om lieve kleine frosti vast te mogen houden en te knuffelen. De praktische dingen zijn voor mij bijzaak op dit moment al zou ik het heerlijk vinden om straks lekker praktische dingen te gaan shoppen. Maar eerst morgen afwachten of er een klein lichtje knippert. 

Leave a Reply

