10 juli – Hoop (en een klein beetje wanhoop)

Vlak voor de Echo zit ik in de wachtruimte van het IVF centrum te wachten samen met vriendlief, we waren een beetje vroeg want we konden eigenlijk niet langer meer wachten. Ik kijk naar alle stellen die daar zitten en rond lopen en een treurig gevoel overvalt me. We zitten hier allemaal voor hetzelfde doel om onze kinderwens te verwezenlijken. Sommigen misschien nog in het begin van hun traject andere misschien al wat verder. De een komt voor een echo, de andere om bloed te prikken, medicijnen op te halen, nieuwe afspraak maken, potje inleveren, IUI of terugplaatsing. Het doet pijn om te zien dat wij hier allemaal zitten, waarom is het ons niet gegund op een normale manier een kindje te krijgen en misschien krijgen wij of sommigen andere wel nooit een gezond kindje van zich zelf.

Mijn lief en ik hadden allebei goed de zenuwen. Vlak voor de echo word ons verteld dat het eigenlijk nog wat vroeg is om de echo te doen maar vanwege het trage HCG verloop willen ze graag uitsluiten dat het niet om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaat. Ok dacht ik bij mezelf, hier had ik nog niet echt aan gedacht, ik kwam hier voornamelijk hopend op een knipperlichtje. Helaas wellicht is het nog te vroeg voor het knipperlichtje. Het vruchtje of wat we er van kunnen zien zit in ieder geval wel in de baarmoeder maar er is (nog) geen hardslag aanwezig. We zullen weer een week moeten wachten, volgende week mogen we terug komen voor een nieuwe echo en dan zal er een hartslag aanwezig moeten zijn anders gaat er iets niet goed. Ik geloof er nog in, ik denk zelf: dat als het HCG traag op gang komt dan komt de hartslag misschien ook wat later. Lieve lieve Frosti zullen we er samen zijn drieën in geloven en ons best doen om volgende week ons eigen wonder te laten gebeuren?

One thought on “10 juli – Hoop (en een klein beetje wanhoop)

Leave a Reply

