15 september – Murf

Murf het is niet eens een woord. Misschien voel ik me wel zo als iets wat niet eens bestaat, Murf dus.

Na onze miskraam en het overlijden van mijn schoonmoeder en ook nog gedoe op mijn werk merk ik dat ik niet eens goed kan focussen op deze poging. De afgelopen 3 terugplaatsing stapt ik altijd met een glimlach en een wat euforisch gevoel van de behandelstoel. Deze keer niet, ik heb het gelaten over me heen laten komen. De zuster vroeg of ze moest uitleggen wat er op de echo te zien is, glimlachend als een boer met kiespijn antwoord ik dat het helaas niet nodig is en dat ik precies weet wat we te zien krijgen. Of we een foto van de terugplaatsing meewillen. Dat is een foto van de baarmoeder met een lichtstipje (lucht) erop waar de terugplaatsing heeft plaatsgevonden. Ik zeg dat we de vorige foto nog hebben en dat die identiek is aan deze. Ik weet niet hoe ik moet uitleggen hoe ik me voel maar het woord dat in me op komt is Murf. Ik voel me Murf. Ik kan me niet concentreren op de yoga oefeningen en krijg mezelf niet op tijd uit bed om ze ‘ochtends te doen en ook ‘s avonds heb ik er geen puf voor. Ik probeer voldoende water te drinken maar de fles waarvan ik er normaal gesproken 2 van opdrink krijg ik niet eens 1 van leeg.

Wat lukt er dan wel zie ik je denken, je wilt toch zwanger worden dus daar mag je best wat voor doen hoor, eens! Maar het lukt deze ronde niet goed. Vriendlief zegt dat ik lief voor mezelf moet zijn en dat het niet geeft. Wat er wel lukt is elke ochtend een fruit/groente smoothie met de supplementen, niet teveel brood eten (lastig, maar het gaat), niet te veel suiker, geen caffeine (gaat soepel), niet te veel melk producten, meer groente minder rijst, pasta, aardappels (lukt redelijk maar minder fanatiek dan eerst), positief tegen frosti praten (doe mijn best, gelukkig compenseert vriendlief hier).

Ik heb de komende dagen voldoende afleiding dus kan ik er niet te veel mee bezig zijn wat een goed ding is maar ervaar ook redelijk veel stress wat dan weer minder goed is.

Tja al met al de balans opmakend sta ik er niet zo heel goed voor maar misschien kan het frosti niet schelen en wil hij/zij liever bij mij binnen zitten dan de koude natte herfst in. Laten we het hopen.

Leave a Reply

