29 september – Kinderwagen II

Een week geleden opende ik mijn mail en zie een mail van de boven buren met als vraag of het onderstel van de kinderwagen aan een haak beneden in de gang mag hangen omdat het anders toch wel een heel gedoe word om het kind en de kinderwagen naar 3 hoog te sjouwen. Mijn eerste mega onaardige reactie is “Moet je maar geen kind op 3 hoog achter ‘nemen'”. Maar ja dat kan natuurlijk niet, dat weet ik ook wel. De reden waarom ik die kinderwagen niet in de gang wil hebben is natuurlijk omdat ik straks elke dag geconfronteerd word het het feit dat zij wel gelukkig zijn met hun geslaagde kinderwens en dat ik geconfronteerd word met onze (nog) niet vervulde kinderwens. Het liefst zou ik ze dat willen mailen. Willen jullie alsjeblieft je kinderwagen mee naar boven sjouwen zodat het mij niet elke dag pijn doet. Maar dat doe ik niet, beschamend voor het mislukken van onze eigen kinderwens mail ik dat het goed is mits het ons niet teveel praktische overlast bezorgd. Tja praktische. Het praktische is misschien nog wel het minst waar ik aan denk.

De baby is pas net geboren en de kinderwagen heb ik nog niet gezien, wel de haak waar de kinderwagen aan moet komen te hangen. Alleen de haak doet me al pijn en zorgt dat elke keer dat ik mijn eigen voordeur opendoe dat ik moet denken aan onze mislukte kinderwens tot nu toe. Het is voelt niet eerlijk. Het is nu wel een keer onze tijd.

Leave a Reply

