6 november – Vrienden

We gaan uit eten met een goede vriend van vriendlief en zijn vriendin. Ik vind het altijd super leuk met hen. Zij hebben al een dochtertje, die is inmiddels 2 jaar. Ik vroeg nog aan vriendlief of ze ons misschien kwamen vertellen dat ze weer zwanger zijn. Ik zou dat graag weten zodat het niet als een verassing voor ons zou komen. Nee dat dacht vriendlief niet. Helaas. Toen wij eenmaal gezellig aan tafel zaten in het restaurant kwam het eruit “we zijn vanochtend in het ziekenhuis geweest en we zijn zwanger van de tweede”. BAM, klap in mijn gezicht. De tranen springen in mijn ogen, gefeliciteerd roep ik, en slik mijn tranen weg. Even later ga ik naar het toilet om daar alsnog in huilen uit te barsten. Ik voel me zo machteloos en ik vind het zo oneerlijk. Waarom mag het bij ons niet lukken? Zijn wij niet een keer aan de beurt? Ik raak er steeds meer van uit balans. 

Leave a Reply

