28 December – Hoe doe je dat?

Hoe doe je dat nou? Hoop houden en niet cynisch worden en tegelijkertijd jezelf beschermen? Waar is de middenweg en hoe hou je jezelf uit de berm of erger nog uit de vangrail, hoe zorg ik dat ik niet ga spookrijden? Ik weet het niet ik vind het heel moeilijk. Zeker als het zo opschrijf dan lees ik soms zoveel negativiteit dan denk ik ja zo gaat het nooit lukken. Maar de hele tijd positief blijven en de teleurstellingen accepteren vind ik ook best heel moeilijk. 

Waar helpt hoop en positief blijven mij en waar helpt zelfbescherming en cynische me mij. En wanneer mag ik boos zijn en voor hoe lang is dat realistisch. Wanneer moet ik gaan accepteren dat wij misschien wel geen kinderen gaan krijgen? En tot wannneer mag ik blinde hoop hebben en geloven in een toekomst met een kindje voor ons?

Ik weet het gewoonweg niet en weet ook even niet meer waar ik deze antwoorden kan vinden? 

Leave a Reply

