31 december – Leuk is anders

Ik stap om 9:25 mijn bed uit om om 9:30 het ziekenhuis te bellen. Zo heb ik ook niet te veel tijd om zenuwachtig naar mijn telefoon te staren. De ontdooiing is goed gegaan en er word een embryo terug geplaatst. Vriendlief is ziek dus kan niet mee. Nu zijn we allebei een keer een dagje vrij op de dag van de terugplaatsing en is hij ziek. Ik voel me niet happy. Ik ga naar het ziekenhuis en krijg de terugplaatsing, alles gaat volgens schema en ik sta 10 minuten weer buiten. Op de terugweg rij ik langs de supermarkt, maar het is daar zo druk dat ik van schrik weer omdraai, dan toch maar naar de buurt super. Het huilen staat me nader dan het lachten. Eenmaal thuis snauw ik vriendlief af zonder reden en als hij vraagt wat er nu eigenlijk aan de hand is springen de tranen in mijn ogen. Ik weet het ook niet, ik voel me niet happy. Het is onze laatste terugplaatsing en het voelt nu al als een mislukte poging. Ik zie op tegen nog zo’n traject, ik zie op tegen weer een jaar met mislukkingen. Ik had zoveel hoop op een mooi 2015 en dat is het allemaal niet geworden, naar mate het jaar vorderde is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan. We hebben 5 mislukte terugplaatsingen gehad, een miskraam en nog veel verdrietiger mijn schoonmoeder is overleden. 2015 heeft ons zeker niet gebracht waar we op hadden gehoopt. Ik weet eigenlijk niet wat ik van 2016 moet verwachten of mag verwachten.

One thought on “31 december – Leuk is anders

Leave a Reply

