11 januari – Broekloeren 3.0

Het wel bekende broekloeren is van start gegaan. Volgens mijn berekeningen van de afgelopen 6 terugplaatsingen ben ik altijd iig op dag 12 of eerder ongesteld geworden. Al deze ongesteldheden kwamen gepaard met symptomen 1 of 2 dagen van te voren. Namelijk meer acne, pijnlijke onderhuidse onstekingen in mijn gezicht en altijd alvast wat roze slijm, dit waren de laatste 3 keer altijd de berichtgevers. Op dit moment, dag 11, nog geen sporen van deze laatste 3, al heb ik altijd al wel last van wat puistjes, deze keer lijkt het zich nog wel een beetje rustig te houden.

Maar zoals iedereen die in dit traject zit weet, hoe meer je er op let hoe meer kwaaltjes je zult ontdekken of juist niet zult ontdekken. 1 van de beste raadgevers is toch nog toe altijd het roze slijm wat de ongesteldheid 1-2 dagen eerder doet opdoemen, heel betrouwbaar en heel vervelend. Soms denk je dat je nog kans maakt maar dat is eigenlijk niet zo. Zelfs bij onze zwangerschap was de bruine afscheiding al ver voor de test datum aanwezig en dat was geen goed teken.

Dus daar zit ik dan voor mijn gevoel de halve dag op het toilet. Ik trek bewust al geen witte onderbroeken meer aan, dan denk ik echt bij elke iets dat ik iets zie. Maar bij elke afveging kijk ik of ik iets roze zie op het papiertje (sorry beetje rare details). Maar ik zie nog niets. Ik raak een beetje in de war. Ik heb deze poging helemaal niet positief gedacht maar juist geprobeerd me te focussen op het niet lukken, bezig met de volgende ronde. Evaluatie gesprek, psycholoog, behandelingen in het buitenland. Zou het dan toch? Nee kan niet, dat zou echt ‘Too good to be true’ zijn. Onze laatste cryo. Maar ja hoezeer ik er niet aan probeer te denken, de testdatum van het ziekenhuis is morgen. Voor de zekerheid zoek ik het briefje nog even op, er staat echt dinsdag 12 januari. Volgens mij eigen kalender moet ik 13 januari pas ongesteld worden, dus ben wat sceptisch. Er groeit hoop in mij maar probeer mezelf te beschermen. Ik vraag vriendlief of hij denkt dat we zelf morgenochtend een test zullen doen, hij vind dat niet zo’n goed idee. Hij zegt dat we beter gewoon de bloedtest kunnen afwachten, beetje spartaans als altijd:). En ik denk deze keer dat hij gelijk heeft. De vorige keer heb ik tenslotte een hele dag op een roze wolk gezeten om er door de bloedtest vervolgens keihard weer van te donderen.

Dus ga ik gewoon vrolijk verder met broekloeren, en elk wc bezoek zonder roze slijm monster is er mooi meegenomen.

 

 

 

 

Leave a Reply

