13 maart – Ga ik weer beginnen?

Ben zelf eigenlijk een beetje de kluts kwijt. Heb afgelopen jaar zoveel verschillende dingen geprobeerd:

  • Dieet volgens Rika – Innesteling
  • Accupunctuur
  • Chinese kruiden
  • Voedingssupplementen (Vitex Angus, Maca, Selenium)
  • Kinderaspirine
  • Progesteroncreme
  • Yoga
  • Mediteren

Nu ik weer denk aan de volgende IVF behandeling, vraag ik me af waar ik weer mee zal beginnen. Zal ik weer op dieet gaan en zo ja welk dieet, het dieet van Rika volgen of het Hormoonbalans dieet. Ik moet me er nog toe zetten om uit te zoeken wat het verschil tussen deze 2 is en of het daadwerkelijk wel goed is. Of misschien de voedselzandloper volgen. Ik weet het even niet meer zo goed. Ik weet wel dat ik bij alles wat ik eet momenteel denk: is geloof ik niet goed voor me. Maar blijkbaar hou ik heel veel van dingen die volgens anderen niet zo goed voor me zijn of ik haal inmiddels van alles door elkaar heen. Dus voorlopig volg ik maar gewoon mijn eigen gevoel

Ik ga geloof ik geen accupunctuur meer doen en al helemaal geen Chinese (dure, vieze) kruiden preparaten.

Voedselsupplementen ben ik op een gegeven moment ook een hele berg van gaan gebruiken en dat heb ik nu ook terug gebracht naar de basis principes, ik ga geloof ik niet meer van alles proberen. Ik moet wat meer stabiliteit brengen en een paar dingen aanhouden die goed voelen.

Ik denk dat ik het bij het volgende ga houden:

  • Water drinken (liefst 1-1.5l met Vitals zeewaterconcentraat)
  • Smoothie fruit & groente voor het ontbijt
  • Voeding supplementen: Multivitamine, Magnesium, Krillolie, Vitamine D
  • Meer groenten
  • Minder Koolhydraten (pasta, aardappel, brood, rijst)
  • Weinig (geraffineerde) suiker
  • Geen caffeine
  • Weinig Alcohol
  • Hardlopen en Yoga
  • (Kinderaspirine?)

Misschien wil ik nog een keer iets van voetreflex therapie proberen, ga ik nog wat verder onderzoeken. Vorig jaar was ik best fanatiek met van alles proberen maar ik ga het mezelf wat minder ingewikkeld maken dit jaar. Heb ook niet echt het idee (helaas) dat een van deze dingen me nu echt geholpen heeft, dus dan maar doen waar ik me het beste bij voel.

 

One thought on “13 maart – Ga ik weer beginnen?

  1. Voetreflexologie kan ik wel aanraden! Heb er vorige donderdag een goede intro tot gehad… Wat het vooral kan doen is eigenlijk je lichaam in balans brengen en werken op afvalstoffen sneller te verwijderen uit het lichaam. Het eerste wat die dame zei tegen mij “drink jij te weinig water?” Yep, met schaamrood op de wangen moest ik dat toegeven… Had ze direct gevoeld dat mijn nieren te weinig water krijgen! 😮
    Vorige donderdag heeft ze eens gevoeld of ik zwanger kan zijn, vrijdag ga ik haar het resultaat kunnen zeggen…
    En voor de rest, doe waar je je goed bij voelt!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

