23 April – Voetreflex

Ben vandaag naar een Voetreflexologe geweest. Ik weet niet of het me gaat helpen maar mijn yoga lerares had het hier over gehad en het leek me wel wat, dus kan het allicht een keer proberen. Het idee is dat het me kan helpen te ontspannen. Het was inderdaad een ontspannende behandeling, zo veel fijner en relaxter dan de acupunctuur behandelingen. Maar die zijn ook niet echt om te ontspannen. Volgens haar zitten vooral mijn rug, nek en hoofd vast en dat voelt ze in mijn voeten. Goed dat zou je ook met common sense wel kunnen bedenken als je weet waar wij mee bezig zijn. Maar na de behandeling voelden vooral mijn voorvoeten en tenen wat anders en voel nog steeds wel dat we daar mee aan het werkt zijn geweest. Ze zegt dat ik moet proberen uit mijn hoofd te komen en dingen los te laten. En zei dat ze het erg goed vind dat ik met Yoga bezig ben en een psycholoog, omdat het toch makkelijker gezegd is dan gedaan, dat loskomen uit je hoofd. Denk dat ik toch nog wat meer yoga wil gaan doen buiten de les om. Ga proberen dat deze week een beetje op te pakken. Ik ga over 2 weken nog een keertje, gewoon kijken hoe ik me voel.

Leave a Reply

