29 april – 1 down

1 down. De Pil-maand zit erop. Vandaag de laatste pil genomen. Nu weer wachten op de “ongesteldheid” en dan ergens volgende week starten met de Gonal-f.

Na de vorige ivf behandeling had ik niet verwacht hier weer te zitten. Een jaar verder en geen klap opgeschoten, behalve nog meer vrienden en kennissen die wel kinderen krijgen. Het steekt en het doet pijn. Zoveel hoop en geloof had ik na de vorige behandeling. 20 Eitjes geoogst, 17 bevrucht en 11 embryo’s ingevroren en 1 verse terug geplaatst. Ik weet nog dat ik met de brief van het ziekenhuis thuis in de vensterbank zat te denken hoe we misschien wel meerdere kindjes zouden kunnen krijgen uit deze op het eerste ogenblik geslaagde behandeling. Van de 12 embryo’s zouden er toch wel een paar succesvol moeten kunnen zijn. Helaas. Het geluk is niet aan onze zijde. We gaan het weer proberen. Deze keer heb ik niet zoveel hoop en geloof als vorig jaar. Deze keer verwacht ik geen goed einde. Ik heb er zeker nog wel hoop op, anders had ik niet hoeven te beginnen maar ik sta er niet meer zo onbevangen in als de vorige keer. Deze keer onderga ik gestaag de verschillende onderdelen, wetende wat er komen gaat…

Leave a Reply

