11 mei – OK-vrouw 

Halina van Rijn is een OK-vrouw. Een Ongewenst Kinderloze vrouw. Haar situatie is wel wat anders dan de mijne maar het blijft dat ook zij geen kinderen heeft dat wel wenst. Zij heeft (nog) geen geschikte man gevonden en haar biologische klok tikt (helaas) gedecideerd verder. Ik heb wel de geschikte man gevonden en ook mijn biologische klok tikt verder maar vooral mijn biologische gesteldheid doet niet wat het zou moeten doen. Doet niet waar het voor gemaakt is.

Mijn psychologe wees met op de documentaire die op televisie gaat komen, komende maandag 16 mei op NPO 1 om 19:00. Halina doet in de documentaire een aantal sessies omtrent haar kinderwens en haar kinderloze situatie in onder maatschappij. Ik ben erg benieuwd, geen idee wat ik er van ga vinden.

Er hangt nog steeds een groot taboe rond het onderwerp (ongewenst) kinderloos. Dus vanuit dat oogpunt is zo’n documentaire meer dan welkom.

De documentaire van Halina gaat over: “Hoe graag wil ze eigenlijk een kind, wat voor offers zijn daar voor nodig, of voelt ze vooral maatschappelijke druk: een vrouw is pas compleet als ze een een gezin heeft.” Hier is de link naar meer informatie en een preview filmpje. En hier de link naar een stukje eerder uit de Wereld Draait Door waarin ze toegeeft dat ze een OK-vrouw is.

 

Leave a Reply

