14 mei – Stik jaloers

Het is niet iets wat ik makkelijk vind om toe te geven maar ja ik ben stik jaloers op een vriendinnetje die zwanger is. Stik jaloers op vrienden van vriendlief die baby 2 hebben gekregen.

Deze vrouw loopt rond in leuke zwangerschapskleren en de families zijn duidelijk erg gelukkig. Kotsmisselijk word ik er van. Ik wil liever niets van deze mensen horen en niet bij hen in de buurt zijn. Ergens vind ik het heel treurig van mezelf, dat ik ze dat geluk niet gun. Ik gun ze het misschien wel maar ik gun het mezelf nu even eerst.

Mijn verstand zegt dat zij er niets aan kunnen doen. Dat ik enthousiast moet doen en blij voor ze moet zijn. Maar ik doe het niet en ik ben dat niet. Deze mensen vragen eigenlijk ook niet echt hoe het met ons gaat, dus in die zin staan we 1-1. Ik raak in dit process toch al heel wat “vrienden” kwijt. Als het echte vrienden zijn dan komt het ook wel weer goed, toch? Het probleem is alleen dat ik me afvraag of vrienden het wel kunnen begrijpen wat wij doormaken en voor welke keuzes wij staan.  En dus vinden ze mij (ons) misschien raar en gaat het niet meer goed komen, is de kloof misschien tussen ons te groot geworden. Wat dan te doen? Nieuwe vrienden zoeken?

Leave a Reply

