5 June – Glamping

Weekendje Glampen met 2 vriendinnen. Ik vind het super leuk dat ze me hebben uitgenodigd voor een weekendje Glampen met het campertje van een van hen. Gezellig een weekendje weg en het word ook nog mooi weer. Zij hebben allebei 2 kinderen, en dat in zichzelf kan ik me goed op voorbereiden en kan ik prima aan. Vind het ook heel leuk om te horen hoe het met hun kids gaat. Maar ik zag er ook tegenop, in zo’n weekend gaan we het natuurlijk over onze kinderwens hebben en onze mislukkingen en teleurstellingen. Het zou ook gek zijn als ze er niet naar vragen, ze weten waar we mee bezig zijn en het is duidelijk nog niet gelukt. Maar daar zie ik ook tegenop, zo goed gaat het momenteel niet en dat word een groot tranendal, waarbij ik momenteel best negatief in de wedstrijd sta. 

Zij proberen troostende woorden te verzinnen. Heel lief van ze, maar er zijn geen troostende woorden. Ze vinden het moeilijk om te begrijpen. Na wat heen en weer gepraat, zegt een van mijn vriendinnen, ik zou niet weten of ik het leven wel aan zou kunnen als een van mijn kinderen iets zou overkomen, en dat is precies wat mij overkomt. Alleen heb ik niet eerst een kind gekregen en ben ik het al kwijt geraakt voordat ik het gekregen heb. Als je je kind verliest zijn er ook geen troostende woorden die de pijn kunnen verlichten. Het is eigenlijk precies zoals ik me voel. Ik hou al 5 jaar van ons kindje het komt alleen niet, en er is straks ook niets om over te rouwen. Wel voor ons maar niet voor andere, die vinden het moeilijk om te begrijpen dat het rouwen om iets wat je niet kunt krijgen misschien wel net zoveel pijn doet als rouwen om iets wat je verloren bent. En natuurlijk kan ik daar weer niet helemaal over oordelen hoe dat laatste voelt. Blijkbaar is het lastig om met dingen die zoveel impact hebben op je leven van elkaar te kunnen begrijpen.

Leave a Reply

