9 juni – Boos

Ken je dat gevoel, dat je zo Boos bent of op iets dat je het liefst je hele servies tegen de muur kapot zou willen gooien? Het liefst alles zou willen stuk maken wat je in een straal van een meter tegenkomt. Boos op iets waar je niemand de schuld van kunt geven en waar jezelf niets aan kunt doen. Zo Boos dat je je kaken op elkaar klem om daar je boosheid in op te slaan.

Zo Boos ben ik!

Boos op de wereld die mij geen kind lijkt te gunnen, Boos op mijn baarmoeder omdat ze het niet goed doet. Boos omdat ik het allemaal zo oneerlijk vind. Oneerlijk dat Jan-en-Alleman maar kinderen krijgt en deze soms ook nog niet eens gewenst zijn. Boos omdat ik zo veel onmacht voel en niets kan doen om deze situatie te verbeteren. Wat ik ook probeer het helpt niet.

Keer op keer moet ik weer een teleurstelling incasseren en het gaat me steeds moeilijker af, het maak me meer en meer Boos, en voel me alleen in mijn boosheid.

Ik zal mijn boosheid ergens in moeten gaan stoppen, het moet eruit. Ik ga kijken of ik iets gecontroleerd stuk kan maken, of een expressief schilderij maken of iets dergelijks.

Wat zou jij doen als je zo Boos bent als ik?  Je servies stuk gooien? Of iets anders creatiefs, waar je de Boos in kwijt kunt?

Leave a Reply

