24 juni – Uit je hoofd komen

“Uit je hoofd komen” Ik hoor dit de laatste tijd vaak, van mijn yoga lerares, de Voetreflex vrouw, mijn psycholoog. Maar wat dat precies is en hoe je dit moet doen blijft voor mij een raadsel. Iedere keer dat iemand dit tegen me zegt, heb ik eigenlijk het gevoel dat het dan juist minder goed lukt. Met voetreflex ben ik nu even gestopt, ik word er moe van. Ik begrijp dat het beter voor me is om uit mijn hoofd te komen en minder te denken of te piekeren. Maar ik kan het simpel weg niet uitzetten en er steeds aan herinnert worden dat ik vast in mijn hoofd zit en dat ik er uit los moet komen, daar raak ik zo nodig nog meer gestrest van omdat ik niet weet wat ik er nog meer aan moet doen. Ik ga 1 keer in de week naar yoga, ik doe thuis soms nog een meditatie oefening. Ik schrijf het van me af. Ik schilder het van me af. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik graag nog iets stuk wil maken. Een servies aan diggelen slaan, zo iets. Dit heb ik nog steeds niet kunnen realiseren maar hoop ik nog wel te gaan doen.

Leave a Reply

