2 juli – Kaarsje

We gaan bij mijn ouders op bezoek, ze zijn net weer terug van een paar weekjes vakantie. Ze vertellen honderd uit over wat ze allemaal gedaan hebben en meegemaakt. Van spannende wandelingen tot lekker relaxen bij het zwembad. Tussen neus en lippen door verteld mijn moede mij dat zij in elke kerk die ze heeft bezocht een kaarsje voor mij (ons) gebrand. Ze zegt niet expliciet waarvoor maar dat hoeft ook niet. Ik reageer dat ik dat lief van haar vind. Verder zeggen we er niet zo veel over. Ik heb haar niet betrokken bij onze laatste IVF poging, niet omdat ze het niet mag weten maar omdat het mij te veel energie kost om meerder mensen op de hoogte te houden maar nog meer om ze onze zoveelste teleurstelling te vertellen. Dat ik haar even niet betrokken heb in ons laatste proces zorgt er ook voor dat ik het er niet te veel over wil hebben, want dan misschien ook weer niet zo handig is. Ik had natuurlijk ook stiekem gehoopt dat ik haar misschien wel positief nieuws had kunnen brengen. Ik weet dat zij ook stress heeft van onze pogingen en de miskramen, vandaar dat het mij beter en leuker leek haar gewoon goed nieuws te kunnen vertellen in plaats van mislukking na mislukking. Maar helaas is dat niet het geval. Ik zal haar binnenkort toch maar weer op de hoogte brengen want ze is er toch ook veel mee bezig.

Leave a Reply

