3 juli – 2 jaar

Op 28 juni is vriendlief zijn nichtje 2 jaar geworden, zij is de enige telg in onze beider families. Al verwacht (hoop) ik wel dat mijn broertje weer elk moment met goed nieuws gaat komen. We hadden een mooi Beesten boek gekocht en 2 ballonnen met confetti en helium gevuld. Mijn verwachtingen waren misschien wat te hoog gespannen. Toen we binnen kwamen zat mevrouw al in een grote kring verschillende cadeaus uit te pakken en  was er weinig aandacht voor ons. Dat kan ik de kleine niet kwalijk nemen alleen mezelf dat ik blijkbaar onbewust bepaalde verwachtingen bij had. Ik vind verjaardagen vieren als deze moeilijk, ik kan het niet helpen dat er gedachtes zijn die zich afvragen of wij ooit een verjaardagsfeestje voor een kleine meid of jongen mogen organiseren. Het draait op deze verjaardagen om de kleine kinderen en dat is zowel heel leuk als voor ons heel confronterend. Ze weet het zelf niet maar de kleine heeft het later in de middag dubbel en dwars goed gemaakt. Later was er gelukkig wat tijd voor ons om samen het cadeau uit te pakken, gezellig te knuffelen en met de ballonnen te spelen. Ik ben blij dat we gegaan zijn en samen met haar en haar familie haar derde jaar in te luiden, met taartjes, zand en een grote glimlach.

Leave a Reply

