21 juli – In het hier en nu

In het hier en nu proberen te blijven.

Wat als? Wat gaan we dan doen?

Veel vragen. Wat als we aan het einde van dit jaar nog steeds niet zwanger zijn zullen we dan op wereld reis. Wat als we niet zwanger zijn gaan we dan een nieuw huis kopen. Wat als we niet zwanger zijn moet ik dan een nieuwe baan gaan zoeken. Wat als, wat als. Mijn oma zou zeggen wat als is verbrande turf.

Het advies dus om te proberen even in het hier en nu te blijven. Proberen om niet te veel vooruit te denken en nee dat is niet makkelijk maar soms wel even fijn. Probeer geen plannen te maken voor Januari wat als al onze Cryo’s niet zijn blijven plakken en ook niet wat als het wel lukt. Nee eerst even deze poging een kans geven in het hier en nu. Goede dagen maken en niet te veel denken. Het gaat goed op mijn werk, druk genoeg maar niet veel stress. Ben yoga aan het doen, niet omdat het van mezelf moet maar omdat ik er zin in heb. Ik werd vanochtend wakker en dacht onder de douche ik ga even op mijn meditatie mat liggen en een yoga oefening doen. Eerder deze maand had ik bedacht dat ik dit weer elke dag moest gaan doen maar ik doe het nu alleen wanneer ik er zin in heb. Ben nog meer schilderijen aan het maken, eerst had ik een aantal opdrachten van mijn psycholoog en nu ben ik zelf aan het schilderen, wel met het thema kinderloosheid. Blij dat de zomer is gearriveerd en genieten van het lekkere weer.

Geloven, genieten, en blijven in het hier en nu. Niet makkelijk maar zou douable moeten zijn, weet alleen niet voor hoe lang:)

 

One thought on “21 juli – In het hier en nu

  1. Pingback: 20 juli – 365 dagen geleden | Als kinderen krijgen niet vanzelf gaat

Leave a Reply

