10 augustus – Weg hoop

Ik probeer meer hoop te hebben en daar ruimte voor te maken. Maar als ik op weg naar huis ben voel ik ‘nattigheid’ letterlijk en figuurlijk. Ik snel thuis naar de wc en er beland een plasje bloed in de wc, helder rood. Ik schrik me helemaal kapot en ben eigenlijk even beduusd. Huh wat is me nu weer overkomen? Dit had ik niet verwacht, ja bruine afscheiding had ik verwacht, tenminste niet op gehoopt natuurlijk maar dat is wat ik de vorige 2 zwangerschappen had en die helaas in een miskraam zijn geëindigd. 

Ik ben even in de war en dan komt de schrik zo hard binnen dat ik mijn tranen en verdriet niet meer binnen kan houden. Gelukkig is vriendlief thuis en komt me troosten maar ja met wat. Hoe kan dit nou weer en waarom.

Ik zet meteen de Google aan en wat je daar leest is natuurlijk zoals altijd de slechte en de goede verhalen. Op de site van de Vu staat dat veel vrouwen in het begin van de zwangerschap last hebben van bloeding en dat dit in de helft van de gevallen leidt tot een miskraam en de andere helft niet. Geen idee, eerst maar eens wachten. Het enige wat me sterkt is dat het anders is dan de vorige 2 keren maar met onze voorgeschiedenis lijkt me dit allerminst een goed teken.

Leave a Reply

