22 augustus – Verliefd!

Oh wat bijzonder, we hebben vandaag de echo gehad waar we al zo lang op wachten. Vol spanning zijn we natuurlijk weer veel te vroeg in het ziekenhuis. De zenuwen nemen toen maar ik voel me rustiger dan de vorige keren. De arts maakt de echo maar er is veel ruis te zien, ze krijgt eigenlijk de baarmoeder met de vruchtzak niet goed in beeld. Ze zegt dat ze wel het hartje al gezien heeft. Geen idee hoe ze dat gedaan heeft want ik zie helemaal niets op het echo scherm. Ze zegt dat het beter is dat ik nog even ga plassen en dat ze dan straks hopelijk minder ruis op het scherm heeft. Prima, het gaat toch al nooit zoals je denk dus vind dit eigenlijk ook niet zo erg. Mede doordat zij het hartje al gezien heeft. Een hartje, we hebben eindelijk een hartje, weer een stapje verder in deze vruchtbaarheidsachtbaan, zou ons karretje nu dan op de top zijn om straks lekker naar beneden te racen? Ik loop op mijn sokken door de kliniek op weg naar de wc. Eenmaal terug is de ruis inderdaad minder en kunnen we de vruchtzak zien en zien we een hartje knipperen. Ik vind het moeilijk om echt iets te zien maar vriendlief ziet een garnaaltje, ons garnaaltje. De tranen van geluk stromen over mijn wangen. De arts kijkt of de hartslag goed is en of het vruchtje groot genoeg is, alles komt overeen met 7 weken en 2 dagen, die we nu zijn. Het ziet er goed uit op dit moment. Natuurlijk blijft het spannend en we zijn er zeker nog niet maar het is wel weer een mijlpaal in onze vruchtbaarheids-carriere.

Ik voel me helemaal verliefd, verliefd op onze kleine spruit in mijn buik.

Leave a Reply

