9 augustus – Ruimte voor hoop

Ik heb angst, angst voor het Rode Monster. Maar er mag meer ruimte zijn voor hoop. Ik heb heel veel hoop maar durf er niet aan toe te geven. Maar aangezien de hoop en het verlangen diep in mij zit kan ik het beter toelaten. Ik ga toch niet minder gekwetst worden als ik de hoop niet toe laat. Als het misgaat gaat het toch weer heel veel pijn doen. Het liefst wapen ik me tegen deze pijn, de boosheid en de wanhoop die daarmee gepaard gaan. Maar of ik nu meer of minder hoop het zal voor de pijn mocht die komen toch niet uitmaken.

Ik heb wel het Rode Monster geschilderd, het monster wat in mij zit en al 8 groene hartjes heeft opgepeuzeld, het laatste hartje ga ik goed beschermen en hopen dat het rode monster deze met rust laat. Meer hoop, elke dag even still staan bij de hoop en het mooie dat we toch weer zwanger zijn.

Leave a Reply

