11 oktober – Dubbel

Dubbel. Waarom is het leven altijd heel dubbel. Super blij met onze zwangerschap, net zo als mijn ouders. Ze stralen helemaal als het over hun toekomstige kleinkind gaat. Mijn moeder zou graag een dag in de week willen oppassen en heeft het al over komen helpen met kramen. Mijn vader heeft de wieg van zolder gehaald en opgeschuurd zodat ik hem kan gaan schilderen en mijn moeder hem dan weer kan gaan bekleden. En dan krijgen we het volgende bericht: de kanker is toch uitgezaaid bij mijn moeder en er moet een nieuw behandelplan komen. Terwijl mijn vader nog in het ziekenhuis ligt van zijn Buik herstel operatie ga ik met mijn moeder mee naar de Oncoloog.

Het ging zo goed met mijn moeder, ze was zo lekker weer volop aan het leven en aan het genieten en nu staan we weer met beide benen op de grond. Het gaat niet meer weg deze keer, of eigenlijk is het nooit weg geweest. Met chemo kunnen we extra tijd kopen mogelijke wel een jaar of meer maar hoeveel en hoe het allemaal gaat verlopen kunnen ze weinig over zeggen. We zijn verdrietig en aangeslagen.

Nog zuurder dat het zo lang heeft moeten duren om zwanger te raken. Ik hoop zo dat ons toekomstige kindje nog wel even een oma mag hebben, we missen de andere oma ook al heel erg.

Leave a Reply

