30 november – Gezellig met 2

Het is een bijzondere periode, ik kan de kleine nu elke dag voelen. Het is echt gezellig zo met z’n tweetjes, ik voel haar steeds vaker en steeds beter. Het is bijzonder  zo samen te zijn en haar te voelen op verschillende momenten op de dag.

Pas ook bijna niet meer in mijn winterjas, had nog de ijdele hoop dat het misschien wel zou lukken de winter door te komen met mijn eigen winterjas. Dus daar ga ik komend weekend eens naar kijken. Het is nu ook wel een lekkere periode, de meeste dingen die je moet regelen zoals kraamzorg, verloskundige, kinderdagverblijf etc moet je al veel eerder regelen en dingen als erkennen, babykamer etc mogen nu al maar hoeven nog niet. Dus geen haast. We gaan de kerstvakantie een beetje gebruiken om ons daar mee bezig te houden.

Ik heb dit jaar wel zin in Kerst en gezelligheid. Meestal was het niet helemaal een goed moment van het jaar, zoals vorig jaar, weer een jaar waarin het niet gelukt was onze kinderwens te verwezenlijken, weer terug kijken op een jaar vol teleurstellingen en ook het overlijden van mijn schoonmoeder. Was het niet een beste Kerst. Dit jaar gaat het beter voor mij en vriendlief. Kerst is ongeveer het einde van mijn tweede trimester en mijn buik zal dan ook wel weer aardig gegroeid zijn. Geen alcohol voor mij met Kerst maar ook geen ziekenhuis bezoekje op tweede kerstdag (als alles goed gaat natuurlijk maar daar gaan we wel vanuit). Vorig haar moesten we nog vroegop op tweede kerstdag voor een follikel meeting voor de laatste cryo terugplaatsing van onze eerste poging op 31 december. Toen dus ook geen champagne met Oud en Nieuw, dit jaar ook niet maar dit jaar wel met een zichtbare reden. De vorige keer was het natuurlijk ook voor het goede doel en kwam het ook tot een zwangerschap, maar helaas eindigde deze te vroeg. Anders hadden we dit jaar al met een kleine rond de kerstboom gezeten.

Als ik daaraan terug denk word ik er nog wel eens verdrietig van maar het gevoel van blijdschap word wel steeds groter en volgende jaar zitten we wel met een kleine rond de kerstboom en dat idee alleen al is genoeg om de afgelopen jaren te verzachten.

Leave a Reply

