2017

Als er een nieuw jaar voor de deur staat kijk je meestal even terug naar het vorige jaar. Wat voor jaar is het geweest, wat hebben we allemaal meegemaakt, waar werden we blij van en waar minder blij van. Nu is 2016 als jaar uiteindelijk goed geëindigd maar als ik wat verder terug kijk toch ook wel niet zo heel mooi begonnen. Begonnen met de miskraam van onze laatste cryo van onze eerste IVF behandeling. Gestart met behandelingen bij een psycholoog omdat ik het niet meer zag zitten. Gestart met IVF behandeling 2. Mislukte eerste verse terugplaatsing die me weer redelijk uit het lood sloeg. Maar ook de geslaagde 2de terugplaatsing, de 9de in totaal. De spannende verlengde wachtweken met bloedingen, een beter gevoel maar geen vertrouwen om daarop de te kunnen varen. De verlossende 7 weken echo die eindelijk een kloppend hartje liet zien. De nog meer verlengde wachtweken naar de 11 weken echo toe. De 20 weken echo waarna ik voor me gevoel eindelijk kon gaan genieten van ons wonder, van onze zwangerschap, van ons lieve meisje.

2017 gaat voor ons een grote verandering brengen, we zullen ouders worden van een meisje, onze dochter. Ons leven gaat op zijn kop, waar we zo lang opgewacht hebben, waar we misschien niet altijd goed weten wat het echt voor ons gaat betekenen maar waarvan we zo goed weten dat zonder ook niet is wat we willen. Liefst gaan we ergens in 2017 ook nog verhuizen en hopelijk houden we alle ouders in 2017 nog bij ons, hopelijk gaat het goed met de ziekte van mijn moeder, zodat we met zijn allen van de nieuwe familie telg kunnen gaan genieten.

En wie weet wat 2017 ons allemaal nog meer mag brengen. Misschien denk ik er allemaal wel te rooskleurig over en misschien gaan er wel dingen niet zoals ik zou willen maar dat is tot nog toe elk jaar zo geweest, en toch zie ik 2017 met meer vertrouwen tegemoet. Ik ben gegroeid, heb geleerd, heb verwerkt, en vertrouwen gekregen.

Voor iedereen een mooi 2017 gewenst, hopelijk het jaar waarin je dromen uitkomen!

One thought on “2017

  1. Op een 2017 waarin jullie grote droom werkelijkheid wordt en op onvergetelijke familiemomenten! Fijn te zien dat je eindelijk wat kan genieten van je zwangerschap, het is je zó gegund! Maak je maar geen zorgen over je rooskleurige beeld van wat jullie te wachten staat. Na het lange wachten, het moeilijke traject, … denk ik dat je het moois van een klein wondertje beter kan zien en waarderen.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

