9 februari – Blij

Weer blij en opgelucht, het gaat een stuk beter met mijn been en kan inmiddels weer wandelen en fietsen. De bloedverdunners slaan aan en mijn been is niet meer opgezet, wel nog snel moe maar verwacht dat dit ook wel weg zal gaan.

Vandaag voor controle naar de internist geweest. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe lang ik de bloedverdunners moet spuiten, in ieder geval tot mijn bevalling en dan nog 6 weken erna of nog 3 maanden erna. Ze gaan dit nog in het ziekenhuis bespreken en dat hoor ik volgende week, tot 3 maanden na mijn bevalling lijkt me nog al lang. Verder krijg ik nog een stollingsonderzoek en mochten we nog een keer IVF willen (moeten) doen dan moet ik tijdens het spuiten van de hormonen misschien al aan de bloedverdunners. De IVF hormonen zijn ook een soort zwangerschapshormonen en kunnen verhoogt risico op trombose met zicht meebrengen. Op mijn vraag of ik nu dan ook Trombose heb gekregen voor ons IVF traject kon de arts niet zeggen. Maar goed een derde IVF ronde/punctie is nog ver weg, eerst maar eens deze kleine meid laten komen en dan kijken of we nog een kindje wensen en dan eerst nog onze 4 cryo’s. Ik schrok er wel een beetje van maar nu besloten dat los te laten, mocht het zover zijn dan is dat op zijn vroegst over 1.5 jaar.

Over mijn vraag hoe lang ik die steunkous moet dragen kwam een wat vaag antwoord, het was volgens de arts niet echt aangetoond dat een kous helpt tegen/bij trombose. Het is wel bewezen dat het kan helpen tegen een Posttrombotisch syndroom. Het advies van de arts was een beetje vaag en soort van dat ik zelf een inschatting moet maken hoe lang ik er mee wil lopen en of je het elke dag aan doet. Voor nu was het nog wel handig maar ze snapte ook wel dat het met een dikke buik en andere zwangerschapsverschijnselen ook geen pretje was. Goed mijn idee is nu dan om het aan te kijken, te kijken hoe mijn been verbeterd en dan tot of na de bevalling maar even kijken hoe het gaat.

 

 

Leave a Reply

