10 maart – Verlof

De lucht is blauw en de zon schijnt en mijn verlof is ingegaan, alsof het zo moet zijn:)

Ik moet nog wel een paar kleine dingetjes voor werk doen maar het meeste is toch wel afgerond. Kreeg het er vannacht wel benauwd van en vroeg me af of ik alles wel goed genoeg heb uitgelegd, gaan ze mijn overdrachtsdocument met deadlines wel volgen etc. etc. etc.

Ze hadden op werk heel lief een kleine babyshower georganiseerd, en ik had taart meegenomen. Het voelde nog helemaal niet lang geleden dat ik kleine tompoucen had meegenomen met ooievaars plaatjes erop om aan te kondigen dat ik zwanger ben. Uiteindelijk zitten daar toch 5 maanden tussen, maar het leek tijdens de taart alsof het gisteren was. Ik heb zin om dingetjes van mijn to do lijst te gaan doen, kleertjes wassen, de babykamer afmaken, geboortekaartje regelen en nog wat van dat soort dingetjes. Maar vind het ook een raar idee dat ik nu 4 maanden niet ga werken, ik werk nu 10 jaar fulltime en heb buiten 3 of 4 weken vakantie geen sabbatical of verlof gehad, dat had ik me eigenlijk niet zo gerealiseerd tot een collega dat vroeg. Hoe zal het werk zijn straks als ik terug kom, welke collega’s zijn er dan nog (een aantal zijn met een buitenland traject voor ons bezig), welke nieuwe collega’s zijn er bij gekomen. Ik zal het wel missen de gezelligheid, de sociale interactie met collega’s maar ik kijk ook heel erg uit naar de ontmoeting met onze baby en om tijd met haar door te brengen. En als het voorjaar dan ook nog lekker komt, dan kunnen we daar samen met z’n drietjes van genieten.

Leave a Reply

