7 April – Kraamtranen

De hormonen gieren door je lijf, je voelt je niet lekker en bent tegelijkertijd heel gelukkig. De tranen vloeien rijkelijk. Ik ben zo blij dat ik dit mee mag maken, dat ik moeder ben geworden. Maar tegelijkertijd heb ik ook angst, angst om haar weer kwijt te raken. Iedere ouder heeft dat ongetwijfeld maar ik heb het ook heel sterk.

Het is heel cliché maar dit kleine wonder is inderdaad elk onderdeel van het medische traject waard geweest. Maar, zo maar vergeten dat we 6 jaar bezig zijn geweest is niet makkelijk en vooral de laatste 3 jaar en het laatste jaar met 2 miskramen zijn emotioneel zwaar geweest. Ja ze hebben ons sterker gemaakt maar het opeens vergeten is blijkbaar nog te vroeg. We zijn ons zo bewust van dit kleine wonder dat die gevoelens soms misschien wel iets te veel aanwezig zijn.

Eigenlijk zijn we nu op het punt aangekomen waar we gelijk staan met ander ouders, nieuw leven met de daarbij horende onzekerheden, geluks momenten en veranderingen. Maar we hebben nog wel een verleden dat nog een beetje verwerkt moet worden en dat zal misschien ook gewoon moeten slijten.

De kleine meid weet van niets en dat is goed, haar start is onbevlekt en dat wil ik ook graag zo houden. We houden gewoon heel veel van haar en ze heel gewenst. 

Leave a Reply

