9 Mei – Kraamtijd voorbij

De kraamtijd is officieel voorbij en wat heb ik genoten. Genoten van onze dochter, genoten van alle dingen die we voor het eerst samen deden van in bad tot wandelen tot samen kroelen in bed met zijn drietjes.  Genoten van de aandacht voor onze dochter, de bezoekjes, de cadeaus en alle kaartjes en appjes. Wat een bijzondere tijd waar alle aandacht is voor het kersverse gezin en waar ik alle aandacht kon geven aan ons nieuwe gezin.

Met een beetje weemoed denk ik nu terug aan de zwangerschap en de eerste kraamdagen, stiekem mis ik de dikke buik een klein beetje en onze ienimini dochter. Onze dochter groeit fantastische en tegelijkertijd mis ik al weer de piepkleine dochter. De eerste kleertjes passen al niet meer en ze is al een hele fijne blije gezonde baby geworden, het hele ienimini is er al een beetje vanaf. Wat ook weer zijn voordelen heeft want ze gaat wat langer slapen en komt niet meer precies om de 3 uur voor een voeding, wat ons weer een klein beetje nachtrust terug geeft. En ja die dikke buik was ik op het einde ook wel een klein beetje zat, zeker als hij in de weg zat tijdens het slapen of mijn schoenen aantrekken. Maar toch je mist juist de dingen die ook weer voorbij gaan, en dat is goed want we gaan verder en de reis van onze dochter is nog lang niet ten einde. We gaan nog heel veel dingen voor het eerst doen. Zo heeft ze ons van de week getrakteerd op de eerste echte glimlach. Wat een geluk en wat wat zijn we blij en houden we veel van haar, ik kan me niet meer voorstellen dat ze er niet meer was.

 

Leave a Reply

